PPC Reklama versus příspěvek na stránce

PPC reklama a příspěvek na stránce. Jaký je v tom rozdíl? Stačí jen dávat příspěvky na stránku, nebo je třeba platit i reklamu?

Organický dosah běžných příspěvků

Organický (neplacený) dosah příspěvků se každým rokem zmenšuje. Momentálně je okolo 1-3 % ze všech fanoušků vaší stránky. To znamená, že váš příspěvek uvidí takto malé procento vašich fanoušků, pokud nezapnete reklamu. Pokud je příspěvek úspěšný a vzbuduje pozornost – komentáře, reakce nebo sdílení, ukáže ho facebook dalším lidem.

Na facebooku musíte lidi bavit

Cílem facebooku totiž je bavit, ne prodávat. Příspěvky musí lidem přinášet hodnotu, aby o ně měly zájem a facebook jim vaše příspěvky ukazoval. Musíte své publikum buď bavit, vzdělávat nebo třeba zapojit do diskuze. Což je ovšem hodně časově náročné.

Hodně lidí zpočátku odradí téměř nulová odezva a velmi pomalé přibývání fanoušků. Jestli chcete jít touto cestou, musí vás vaše téma opravdu bavit, abyste vydrželi třeba i několik let, než začnete mít očekávané výsledky. Zároveň musíte trochu vědět, co na stránku dávat, abyste vzbudili zájem a nenudili nebo jít metodou pokus-omyl a dělat si důkladnou analýzu minulých příspěvků.

Pokud jdete cestou prodeje a na svou facebookovou stránku dáváte jeden prodejní příspěvek za druhým, žádné velké výsledky nečekejte. Pokud nenabízíte opravdu něco neobvyklého za neobvyklou cenu, pak jen prodejními příspěvky nezaujmete a široké publikum nezískáte

PPC reklama

Oproti tomu PPC reklamou můžete dosáhnout výsledků téměř okamžitě. Na Facebooku se dá cílit velmi dobře na konkrétní publikum. Nabízíte těhotenskou jógu? Můžeme cílit na ženy, které jsou těhotné. Prodáváte svatební šaty v ¨Brně? Můžeme cílit na zasnoubené ženy se zájmem o svatební šaty v Brně a okolí třeba 50 kilometrů.

Facebook je výborný a v ceně bezkonkurenční také pro remarketing – oslovování lidí, kteří už byli na webu, vložili zboží do košíku nebo třeba provedli registraci. Málokdo totiž provede objednávku hned při první návštěvě. Průměrně je třeba 3-5 kontaktů s firmou, než zákazník koupí.

Prodejní funnel

ALE! Aby reklama fungovala, je třeba, aby byly vyladěné i ostatní prodejní kanály. Nejčastější chyby vidím na webu a v e-mailingu. Leckdo si myslí, že stačí spustit reklamu a prodeje nebo zakázky se jen pohrnou. Tak to ani není. Jedna věc je přivést odpovídající návštěvnost díky reklamě na web, jiná věc je tuto návštěvnost přimět objednat zboží nebo službu.

O tom ale v jiném článku. Jestli chcete posoudit, jak je na tom vaše firma co by měla na webu a celkově v propagaci změnit, napište si o marketingovou analýzu zdarma.

Marketingovou analýzu zdarma získáte tady >>

Testování reklam

Aby byla PPC reklama úspěšná, je třeba testovat hodně variant – testovat obrázky, nadpisy, texty a postupně jejich kombinace. Nestačí, jak často vidím, udělat jednu reklamu tu nechat chvilku běžet a pak usoudit, že se reklama nevyplatí a vše vypnout. To je velká škoda.

Někdy postačí trochu testování a můžeme být úplně na jiné ceně za proklik a za konverzi, než jsme byli u první reklamy.

První reklamy posílám klientovi k náhledu a často se mi stane, že mi odpoví, který jeden obrázek si vybere a který se mu nelíbí. Fb reklama ale není příspěvek na stránce a na stránce vůbec nebude vidět. A úspěšná je často ta reklama, která se mi líbí nejvíce, zato moje oblíbené vymazlené obrázky se vůbec neumístí v top 3 :-).

Proto je lepší nechat rozhodnout potenciální klienty, na které reklamy budou reagovat a tedy která bude nejúspěšnější.

Placený příspěvek na stránce

Další možností propagace je placená propagace příspěvku na stránce. Vyplatí se zaplatit propagaci příspěvku, který byl úspěšný i bez propagace a výrazně tím zvýšit jeho dosah.

Pro běžnou reklamu rozhodně doporučuji reklamy přes reklamní účet v business manageru, kde jsou mnohem širší možnosti cílení a testování reklam. Díky tomu dosáhneme na mnohem lepší cenu reklam než pouze u příspěvků.

Chtěli byste vytvořit úspěšnou reklamní kampaň? Na této stránce najdete ukázky a postup naší práce >>

Marie Vavrochová
Specialistka na online marketing - zpracuji pro vás marketingovou analýzu, ppc reklamy, email marketing, obsahový marketing, SEO.
Komentáře
  1. Co nové cookies? napsal:

    Děkuji za článek. Právě zvažuji, že s Fb reklamou začnu. U těch příkladů bych ocenila data z letošního roku, mám informaci od kolegyň, že po změně legislativy ohledně cookies se hodně změnily ceny za konverzi – že cena prodeje ve výši asi 350 Kč se vyšplhala v ceně reklamy na cca 160-170 Kč.

    • Dobrý den, s novou legislativou měřitelnost a přiřazování výsledků ke správnému zdroji klesla, ale s pomocí Google Analytics můžete získat poměrně přesné informace, pokud máte vše správně nastaveno. Ohledně ceny reklam – tam je třeba testovat neustále nové varianty a hledat nejlepší reklamu. Jedna reklama, i když dříve úspěšná, nebude fungovat stále stejně. Pokud budete chtít, napište si o analýzu a podívám se na vaše reklamy.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.