Facebook business manager – jak založit účet

Pokud chcete začít s reklamou na Facebooku, můžete sice vytvářet reklamy přímo ze stránky na Facebooku, ale pro lepší možnosti vytváření a správy reklam rozhodně doporučuji založit reklamní účet ve facebook business manageru.

Díky tomu budete moci

  • přidělit práva ke správě nebo náhledu reklam dalším lidem, například marketingovému specialistovi
  • spravovat z jednoho účtu více reklamních účtů a firemních stránek
  • využít mnohem širších možností cílení reklam

Jak založit účet ve Facebook Business Manageru

  1. Pro založení účtu musíte být přihlášeni ve svém osobním účtu na Facebooku. Bez toho reklamní účet založit nemůžete. Pokud osobní účet nemáte, založte si ho na facebook.com. Použijte vaše skutečné jméno a příjmení, v případě blokace účtu budete mnohem jednodušeji dokazovat, že účet je váš.
  2. Na stránce business.facebook.com/overview klikněte na tlačítko „Vytvořit účet“
  3. Vyplňte název svého účtu – podle názvu firmy. Název můžete později změnit.
  4. Zadejte další požadované údaje a tlačítkem dokončit bude účet vytvořen a přesměrování do rozhraní Business Manageru.

Přidání stránky do Business manageru

Na stejné stránce nastavení firmy zvolnte v levém menu účty – stránky a klikněte na tlačítko „Přidat“. Zvolte „přidat stránku“ a zadejte url nebo název vaší stránky. Pokud stránku ještě nemáte, zvolte možnost „založit stránku“ a postupujte podle pokynů.

Jak založit reklamní účet na facebooku

Dalším nutným krokem je založení reklamního účtu a nastavení plateb. Pokud už reklamní účet máte v jiném business manageru, můžete přidat už existující účet. Vyberte odpovídající možnost a postupujte podle pokynů.

Nastavení platebních a fakturačních údajů

Na stejné stránce zvolte v levém menu možnost „způsoby platby“. Najdete ji až téměř na konci menu. Opět klikněte na tlačítko „Přidat“ a přidejte nový způsob platby.

Jak ověřit doménu pro facebook

Dále je třeba ověřit doménu, pro kterou budeme vytvářet reklamy. Na stejné stránce nastavení firmy zvolte možnost z menu „domény“, tlačítkem „přidat“ zadejte url vaší domény.

jak založit reklamní účet na facebooku

Vytvoření FB pixelu

Nastavení firmy – zdroje dat – pixely – modré tlačítko Přidat

jak nastavit FB pixel

Vyplňte potřebné údaje. Po vytvoření přiřaďte účet pro reklamu a lidi, kteří mají mít práva pixel upravovat.

Přidejte další správce účtu

I když nepotřebujete, aby váš účet spravoval někdo další, doporučuji přidat alespoň jednoho dalšího správce účtu, třeba někoho z blízké rodiny. Pokud by se stalo, že váš osobní účet bude zablokován (a stává se to čím dál častěji), mohli byste mít problém spravovat svůj reklamní účet, nebo o něj dokonce přijít, pokud nebude jiný správce účtu.

V levém menu zvolte uživatelé – lidé, klikněte na tlačítko Přidat a zvolte možnost přístup správce.

jak založit reklamní účet na facebooku

Vytvoření přístupu pro reklamní agenturu

Pokud jsme domluveni na správě reklam, klikněte na užívatelé – partneři a tlačítko přidat. Zadejte ID 2063443800566412

V dalším kroku vyberte všechny položky – stránky, reklamní účty, katalogy, pixely a u všech zvolte možnost přístup správce. (u lidí, kde nebudete chtít přidělit plná práva máte široké možnosti – zvolte pouze ty možnosti, které chcete přidělit.

jak založit reklamní účet na facebooku

Byl návod srozumitelný? Pokud potřebujete s vytvořením účtu a úvodním nastavením pomoci, případně poradit s dalšími kroky, napište nám. Úvodní konzultace je zdarma.

Pokud chcete mít reklamy i v Google ads, tady najdete návod, jak založit účet v Google Ads >>

Marie Vavrochová
Specialistka na online marketing - zpracuji pro vás marketingovou analýzu, ppc reklamy, email marketing, obsahový marketing, SEO.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.